Actualizado en  abril de 2024   

Volume 6 / Issue 1
[gris]September 2010[/gris]
Genocide: eyewitness of films
[gris]ISSN 1553-5053[/gris]


[marron]Summary[/marron]

The main subject of Roberto Benigni’s film Life is Beautiful is the survival of a boy, sheltered by his father, in a Nazi concentration camp. Beyond arguments about the appropriateness of the burlesque treatment of the theme, the international success of the movie raises the question of the mechanisms that allow audiences to rejoice at what can be seen as an enactment of a complete denial of reality.

About Roberto Benigni’s film La vita è bella




Copyright/Permisos: Los/as autores/as conservan los derechos de autor © y permiten la publicación a Aesthethika, bajo licencia CC BY-SA / Reconocimiento - Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. La adopción de esta licencia permite copiar, redistribuir, comunicar públicamente la obra, reconociendo los créditos de la misma, y construir sobre el material publicado, debiendo otorgar el crédito apropiado a través de un enlace a la licencia e indicando si se realizaron cambios.


Editorial
Genocides: The Witness of Cinema

Genocide: Silence, Justice and Transference

The Politics of Memory

About Roberto Benigni’s film La vita è bella

Life is not beautiful, it’s life

“Sophie’s Choice”: The Lethal Factor

   

aesthethika // Revista internacional de estudio e investigación interdisciplinaria sobre subjetividad, política y arte

Diseño:www.navetrece.com