Sitio actualizado en  avril 2020  /  Visitas: 826736  

Volume 11 / Issue 2
September 2015
Psychologists and Torture
ISSN 1553-5053


[marron]Summary[/marron]

The History of Psychology is a privileged field of reflection on the processes of construction and transformation of the discourses and practices of psychology over time, allowing put into perspective the complex diversity of our discipline. The story that follows this article aims to describe, analyze and explain the conditions that allowed the emergence of Applied Psychology [Psicotecnia] and its first applications. The origins of the “Psicotecnia” are located at the beginning of the twentieth century and were based on referrals of experimental psychology and the contributions of the psychology of individual differences. With tools derived from this crossing, psychology began to address social and business demands. The First World War marked a period of expansion and consolidation of “Psicotecnia”. Each of the countries participating in the war, called for psychology to resolve issues related to the selection, training and rehabilitation of their troops. After the end of the Second World War, the term “Psicotecnia” associated with the defeated or weakened countries during the war, literally disappears from the international arena. Instead, the term Applied Psychology –that traditionally had US backing– is imposed.

[marron]Keywords : [/marron] History, Applied Psychology, discipline, war

Psicotecnia. Story of an encounter between psychology and technology

María Florencia Ibarra

This article is, for the time being, only available in Spanish : Psicotecnia. Historia de un encuentro entre la psicología y la técnica




Copyright/Permisos : Los Editores de Aesthethika.org mantienen el copyright de Aesthethika. Todos los derechos de los materiales aqui publicados estan reservados. Porciones mínimas de estos escritos pueden ser copiados y citados sin permiso de los editores, siempre y cuando la siguiente nota se adjunte a las copias : "Copyright de Aestethika.org. Copiado con permiso de los Editores". Este permiso es solo válido para un número reducido de copias del material aquí publicado, y sólo para uso académico o didáctico. A tal fin las copias deben ser 1) gratuitas para los estudiantes/ interesados (2) el material copiado debe incluir la nota antedicha y las referencias bibliográficas.


Número Actual
Volumen 16 / Número 1
Editorial
Formas de lo informe
Derek Humphreys 
Franziska Humphreys 

Shut your eyes and see
Franziska Humphreys 

El Leonardo de Freud
Claire Salles 

Música y psicoanálisis
François Pommier 

Coreografías, cartografías, trazos
Derek Humphreys 

Pensar en movimiento
Dominique Mazéas 

El acto del artista
Francois Ansermet 

Heidi Bucher y la máquina de escritura
Léna Monnier 

Entre imagen y mundo
Margaux Brujère 
Théo Décamps 

Lo que quiere decir jugar según François Zourabichvili y Donald Winnicott
Isabelle Alfandary 

Reseña de libro
"Serendipity"
Juan Jorge Michel Fariña 

   

aesthethika // Revista internacional de estudio e investigación interdisciplinaria sobre subjetividad, política y arte

Diseño:www.navetrece.com